News

Guest User Guest User

Six Lessons from the COVID-19 Pandemic for Post-Secondary Institutions

Covid-19 has deeply impacted GBV intervention and prevention efforts, exacerbating pre-existing challenges while also inspiring services to adapt and innovate. We wanted to find out what these impacts have been on campuses in the midst of the "shadow pandemic" of GBV. From surveys conducted in 2021 and 2022, we've identified six major lessons for PSIs to consider in our report: Lessons from the COVID-19 Pandemic: a National Survey of Gender-Based Violence Services at Canada’s Post-Secondary Institutions, written by Jessica Wright and Salina Abji.

Read More
Guest User Guest User

Des questions simples aux réponses complexes: Partie 6

Deb Eerkes nous présente la sixième partie de la série Questions simples aux réponses compliquées. Dans ce tome fraîchement traduit en français, elle examine comment les établissements d’enseignement supérieur peuvent imposer des mesures intérimaires avant même de lancer une enquête sur un dévoilement de VACS.

Read More
Guest User Guest User

Statement on the Federal Government’s National Action Plan to End Gender-Based Violence

The federal government’s National Action Plan to End Gender Based Violence (NAP) is an important step in the work to address and prevent GBV across the country. As strategic policy and funding decisions start being made around its implementation; it is imperative that the provinces and territories do not forget about the need to protect young people and students, who face alarming rates of gender-based violence in Canada. To end out 2022's 16 Days of Activism, we're calling on provincial and territorial governments to answer the calls in Our Campus, Our Safety and prioritize students and youth as they implement the NAP. Read our joint statement and watch the press conference here.

Read More
Guest User Guest User

Statement on Ontario’s Proposed Bill 26 and the Need to Centre Students and Survivors

Bill 26: Strengthening Post-secondary Institutions and Students Act was introduced in the Ontario legislature last month. This legislation has substantial power to impact the lives of those affected by gender-based violence (GBV) on Ontario campuses. However, while an important start, the sections of Bill 26 that address campus GBV are presently not as survivor-centred nor trauma-informed as they need to be to achieve their aims. The proposed legislation leaves many gaps in student protections that would have unintended and harmful consequences should it move forward without necessary amendments. Read our statement here.

Read More
Guest User Guest User

Une conversation sur l’auto-soin avec Dre Jiselle Griffith D.N.

Pour cette édition du blogpost traduit, nous vous présentons la merveilleuse conversation qui a eu lieu entre notre directrice des communications, Emily Allan, et Dre Jiselle Griffith dans le contexte de notre ancienne série d'ateliers: l’auto-soin quotidien pour les travailleur·se·s en matière de violence genrée. Dre Jiselle est une docteure naturopathique qui assiste les personnes confrontées à des problèmes de santé liés au burnout et au dérèglement du système nerveux. Nous sommes ravi·e·s de découvrir son point de vue sur l’auto-soin pour ce blog.

Read More
Guest User Guest User

Welcome to the Possibility Seeds Podcast!

The first season of the Possibility Seeds Podcast is out across streaming platforms! We’re hosting multi-generational conversations between gender justice leaders who fuel our belief that positive change is possible. This is a documentation of local feminist histories and a celebration of new futures being created!

Read More
Guest User Guest User

Faire éclater la puberté

On se souvient presque toustes du moment où on nous a enseigné la puberté. La nervosité était palpable, autant du côté des élèves que des adultes. Les enseignements se faisaient sur la base de deux planches anatomiques. La première représentait un corps masculin nu, avec des flèches qui désignaient les endroits de son corps où la puberté se donne à voir : menton (pilosité faciale), gorge (mue de la voix), pénis (éjaculations), etc.

Read More
Guest User Guest User

Questions indécises: les relations personnelles entre le corps enseignant et la population étudiante

Laxana Paskaran explore des questions sur le consentement, les dynamiques de pouvoir et le rôle des établissements d’enseignement post-secondaire en ce qui concerne la reconnaissance et la réglementation des relations personnelles entre le corps enseignant et la population étudiante. Cette discussion contextualise le rapport récemment publié par Le Courage d’agir sur la table ronde sur les questions indécises concernant les signalements, les enquêtes et les processus décisionnels qui s’est passé le 25 mai, 2022.

Read More
Guest User Guest User

A Mind Toward Consent Will Bring Us Closer to the Reconciliation We Seek

Our Stakeholder Relations Specialist Aubrianna Snow bridges the lessons from Consent Awareness Week with today's National Day for Truth and Reconciliation. Hear Aubrianna's thoughts about the importance of a consent mindset in replacing colonial structures with ones that empower Indigenous communities, and her recommended resources.

Read More
Guest User Guest User

La concertation : une force et une richesse institutionnelle, mais aussi de société !

Un collègue à moi, à l’époque, me met au défi de créer une table de concertation pour mieux collaborer entre cégeps, entre universités. Je décide de prendre la balle au bond et lance l’idée, un peu informellement, lors d’un colloque interculturel organisé par ce même collègue. De cette initiative, un peu naïve, naîtra la Table intersectorielle.

Read More
Guest User Guest User

Reflections on Courage To Act's First All-Star Summer School

Courage to Act's outgoing Education Lead Jenn Flood, and our Director Farrah Khan, share their reflections on the first All-Star Summer School course they co-led this summer. We were so blown away by the engagement with this course for campus sexual violence educators, and plan to lead more like it in the future! Read all about this year's course on developing campus sexual violence action plans here.

Read More